معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور
سرخط خبرها

واکسیناسیون فرهنگیان خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری

  • کد خبر: ۸۶۵۴۹
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
واکسیناسیون فرهنگیان خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری
در خراسان رضوی ۱۱ درصد از میانگین کشوری واکسیناسیون پایین‌تر هستیم که این رقم با توجه به برگزاری کلاس‌های درس حضوری عددکمی است، اما میزان تزریق نوبت دوم در استان که ۵۶درصد بوده قابل قبول است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیش از یک ماه از بازگشایی مدارس می‌گذرد و موضوع اجباری یا اختیاری بودن تزریق واکسن دانش‌آموزان همچنان برای بسیاری مبهم است، ازیک‌سو مسئولان آموزش از اختیاری بودن آن گفتند و اعلام کردند که دانش‌آموزی که به زدن واکسن تمایل ندارد، می‌تواند همچنان به صورت غیرحضوری از تدریس مجازی بهره ببرد و ازسویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر شرط تزریق واکسن برای حضور در مدارس تأکید دارد.
همین دیروز بود که به نقل از جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، اعلام شد بیشتر بستری‌شدگان کرونایی بیمارستان‌ها واکسن تزریق نکرده اند.

او از مطالعه‌ای در حال انجام گفته بود که مشخص می‌کند چند درصد از بستری‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه، واکسن تزریق نکرده اند. آن‌طور که او اعلام کرده حدود ۴ تا ۵ درصد از افرادی که بستری شده و دچار فرم شدید بیماری شده‌اند، واکسن تزریق کرده بودنداما بیش از ۹۵ درصد از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شده اند، واکسن تزریق نکرده بودند.

آخرین اظهارات این حوزه را دکتر محمدعلی کیانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی با مسئولان حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفته است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دبیری ستاد استانی مقابله با کرونا خراسان رضوی را بر عهده دارد و با تأکید استاندار و مباحث مطرح در ستاد ملی مقابله با کرونا جلسات متعددی را برای بررسی آخرین وضعیت مدارس و دانشگاه‌ها در آستانه بازگشایی برگزار می‌کند.

بر همین اساس کیانی درآخرین نشستی که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شداز مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و تمامی شهرستان‌های استان خواست که در خصوص دریافت واکسن کرونا تأکید ویژه‌ای به فرهنگیان واکسن نزده داشته باشند و اعلام شود که شرط حضور در سر کلاس درس، داشتن کارت واکسن کرونا است.

او می‌گوید: توصیه ما این است که تیم کرونا در مدارس شکل بگیرد و و نحوه پیگیری از موضوع هم ارزیابی شود.
کیانی ادامه می‌دهد: اگر ابتلایی مشاهده شد، باید بلافاصله بحث جداسازی و قرنطینه صورت پذیرد تا موجب تکثیر ویروس در میان افراد حاضر در مدرسه به‌ویژه دانش‌آموزان نشود، به‌ویژه بین پایه‌های اول تا ششم که هنوز واکسینه نشده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید می‌کند: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفته، اما با توجه به تغییرات رنگ‌بندی‌های کرونایی و احتمال ورود به موج ششم بحران کرونا، ممکن است تاریخ بازگشایی مدارس تغییر کند.

کیانی تصریح می‌کند:بحث فعالیت حضوری مدارس مورد تأکید رئیس جمهور بوده و در این خصوص شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان کد۰۶ تهیه و تنظیم شده و بازگشایی مدارس منوط به تأییدات موردنیاز طبق این مصوبه است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان استان را قابل قبول می‌داند و می‌گوید: میزان واکسیناسیون انجام شده فرهنگیان در کشور ۸۲ درصد بوده و این عدد در خراسان رضوی ۷۱ درصد است.

او اضافه می‌کند: در خراسان رضوی ۱۱ درصد از میانگین کشوری واکسیناسیون پایین‌تر هستیم که این رقم با توجه به برگزاری کلاس‌های درس حضوری عددکمی است، اما میزان تزریق نوبت دوم در استان که ۵۶درصد بوده قابل قبول است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->